Informatika - nadějní grafici přichází na scénu

V závěru měsíce dubna jsme mohli slavit Světový den grafiky. Tento významný den nám zapadl přesně do aktuálně probíraného tématu v informatice. Žáci a žákyně 6. ročníků se zrovna seznamovali s novým programem, ve kterém se učili pracovat s vektorovou grafikou. Jak to tak bývá, cvičení dělá mistra. I my jsme začínali u jednoduchých úkolů (robot a květina) a postupně pokračovali k těžším zadáním. Závěrečným projektem, který měli žáci zpracovat bylo téma "Pohádková postava mého dětství". 

Náročnost práce grafiků si žáci šestých tříd vyzkoušeli na vlastní kůži. Cílem žáků bylo vytvořit od základu co nejvěrohodnější kopii jejich oblíbené pohádkové postavy. Na vytváření pohádkových hrdinů měli k dispozici pár čtyřiceti pěti minutovek informatiky. Na pomoc si žáci propůjčili profesionální předlohu (odkazy čerpaných zdrojů naleznete na konci příspěvku), podle které se snažili pečlivě vypracovat svůj projekt. Žádný učený z nebe nespadl. Ani nám se nevyhnuly nesnáze, které nás ale naučily novým dovednostem a posunuly dál. Profesionálně zpracované postavičky naleznete vždy na levé straně obrázku. Oproti tomu na pravé straně se vyjímají díla našich malých mistrů. Práce žáků naleznete na konci příspěvku (při kliknutí na fotku se posunete na další obrázek) a také je naleznete ve fotogalerii

Troufám si tvrdit, že se práce žákům vyvedla na výbornou. Však posuďte sami. U některých obrázků budete jen stěží hledat 10 rozdílů. 

 Mladí grafici z 6.A a 6.B třídy a Eliška Olbrechtová 

obrázek bez popisu

originál - práce žáků

Postup práce očima žáků

Postup kreslení pohádkové postavy

Nejdříve jsme si měli vybrat, co budeme v Zoneru kreslit, jakou pohádkovou postavu. Dlouho jsem uvažovala, co budu kreslit, nakonec jsem si vybrala pohádku O zvědavém štěňátku, protože mi přišlo, že to moc lidí nezná a že budu mít výjimečný obrázek. Tak jsem se vrhla do kreslení. Nevybrala jsem si úplně nejtěžší obrázek, takže to bylo docela lehké. Jenom jsem nakreslila jakýkoliv geometrický útvar, který jsem rozbila kladívkem, upravila podle návrhu a takhle jsem postupovala dále. Někdy to byla potřeba rozbíjet někdy ne, ale s výsledkem jsem docela spokojená. Poté stačilo vybarvit a bylo hotovo. Museli jsme hotový obrázek dát do Wordu s předlohou, díky které jsme malovali, abychom viděli rozdíl. Já ho vidím v pozadí a u slunce ale u štěňátka moc ne. Těším se, co budeme v Zoneru dělat příště.

Eliška Nedělová, 6.B

Postup nakreslení

Ve škole jsme dostali úkol nakreslit nějaký obrázek v Zoneru, já jsem se rozhodla pro krtečka, tady máte postup jak ho nakreslit.

První krok otevřeme si ZDraw5-zástupce. Otevřeme si nový dokument a pomoci vlnkované čáry si nakreslíme obrys krtka. Dotvarujeme pomocí činnosti zlomit křivku. Když nebudete vědět, jaký má krteček tvar, na internetu si vyberte jakýkoliv obrázek a podle něj můžeme kreslit. Když máme tvar podobný našemu obrázku, přejdeme na další. Našemu krtečkovi uděláme vlasy pomoci přímky, které zlomíme pomoci kladívka v okruhu zlomit křivky. Krtečkovi nesmí chybět nožky, ve tvarech si vybereme kruh, který následně pomocí kladívka na obrazovce vytvarujeme. Pak si označíme pomoci bíle myší naši nožku, kterou pomoci Ctrl c zkopírujeme a přetáhneme myší. Teď je čas na ruce, vezmeme si vlnkovanou čáru, kterou napodobíme, tvar ruky následně dotvarujeme. Prsty si vytvarujeme a zkopírujeme. Když máme, uděláme i druhou ruku. Krtečkovi nesmí chybět obličej, proto ve tvarech najdeme kruh a pomocí kladívka rozbijeme a dotvarujeme. Když chceme, mít stejné oči můžeme zkopírovat stejně jako já. Aby nám krteček cítil vůni, nakreslíme mu nos, tak vybereme klikatou čáru a zase můžeme kladívkem rozbít. Krteček je skoro u konce, ale musíme, ho vybarvit pomocí myší klikneme na tvar a dole vybereme barvu a je hotovo!

Beáta Mackurová, 6.B

Postup na kreslení mimoně-Zoner

Nejdříve si stáhneme fotku s nějakým mimoněm a s licencí. Potom si fotku uložíme k sobě do nějaké složky. Poté si mimoně otevřeme a dáme si ho vedle Zoneru a můžeme začít. Nejdříve si uděláme ovál, který bude představovat tělo. Potom uděláme dva kruhy jako oči a přidáme brýle, které uděláme taky z kruhů ale z větších a jeden půl kruh, který bude představovat pusu. Z obdélníků uděláme dvě ruce a zkusíme vytvarovat rukavice, které budou představovat dlaně. Vytvoříme z různých tvarů kšandy a nějaké kalhoty s kapsou uprostřed. Potom už nám jenom stačí udělat nohy, z obdélníků vytvarovat boty, vybarvit všechny tvary a seskupit skupinu. A už nám zbývá se jenom

Štěpán Tůma, 6.B

Cookies - © 2024 Základní škola a Mateřská škola Raduň, příspěvková organizace