DENÍK TURISTICKÉHO KURZU - JSME DOMA

DEN POSLEDNÍ - ODJÍŽDÍME, PLÁČEME

Pátek 1. 3. 2024

Ani jsme se nenadáli a je tady konec našeho turistického kurzu. Náplň kurzu byla opravdu oproti minulým ročníkům opravdu jiná. Neposílali jsme domů fotky plné sněhu a zimního počasí, ale fotky rozkvetlé přírody a zdolaných kilometrů. Co, ale zůstalo na fotkách a v našich vzpomínkách stejné, je smích a pozitivní energie.

Děkuji všem, kteří se kurzu účastnili nebo se na něm podíleli. Za týdnem zábavy stojí velké přípravy na všech frontách. Jsem velmi ráda, že vše do sebe správně zapadlo a my jsme si mohli kurz užít naplno.

Eliška Olbrechtová

Vedoucí kurzu

DEN PÁTÝ - NEJVĚTŠÍ PÁRTY VŠECH DOB!

Čtvrtek 29. 2. 2024

Ráno hned po snídani jsme vyšli na vlak. Jeli jsme do Karolínky, kde jsme navštívili sklářské muzeum. Byli jsme překvapeni, co lidé dokážou vyrobit z kousku hmoty. Poté jsme se šli podívat na vodní nádrž Karolinka.

Měli jsme na výběr mezi delší a horší cestou nebo kratší cestou podél kolejí. Většina hlasovala pro kratší.

Po cestě jsme si odpočinuli na hřišti a vyrazili dál. Abychom přivezli něco domů, zastavili jsme se na frgály a Lázeňské oplatky. Potom jsme šli na oběd zpátky na ubytování. Po obědě byl odpolední klid a pak jsme šli opět do vodního světa, ve kterém jsme si zablbli, hráli kohoutí zápasy a jezdili na tobogánu. Protože někteří nemohli, hráli různé hry. Dnes večer nás čeká zakončení turisťáku - diskotéka. (Na kterou se všichni moc těší, ale nikdo to nechce přiznat :) ).

Report dne psali: Bára Pchálková, Michal Tobola, Rozálie Maičková, Matěj Sátek, Eliška Mainušová, Ondřej Krejčí, Tadeáš Věntus, Daniel Pšenčík

DEN ČTVRTÝ - Vlakem do kina ve Vsetíně

Středa 28. 2. 2024

Vstali jsme v 7:30 a pak jsme šli na snídani. Po snídani jsme šli na vlak směr Vsetín. Vystoupili jsme z vlaku a šli jsme do kina na film Chlapec a volavka. Film nás bavil a po filmu jsme jeli vlakem zpátky. Hned jak jsme přijeli, tak jsme šli na oběd a po obědě jsme měli hodinu odpoledního klidu. Poté jsme venku hráli hry. Jakmile jsme dohráli, měli jsme chvilku osobní volno před večeří.

Po večeři más čeká večerní program a pak půjdeme spát.

Jídlo je tady dobré, dnes jsme na oběd měli valašskou kyselici a kuřecí maso s opečenými bramborami na zelenině. Večeře byla taky teplá a do břicha nám sklouzly vepřové výpečky, špenát a bramborové halušky.

DEN TŘETÍ - AQUAPARK

Úterý 27. 2. 2024

obrázek bez popisu

Dnes ráno jsme se po vydatné snídani vydali do města, ve kterém jsme si nakoupili potraviny (ať žijou sladkosti!). Jakmile jsme se vrátili, tak jsme měli oběd. Po odpolední pauze a odpočinku jsme šli do nedalekého aquaparku, ve kterém jsme si to moc užili, jezdili jsme na tobogánech, koupali a ohřívali jsme se ve vířivce a koupali se v bazénech. Po příchodu z aquaparku jsme měli malou pauzu a poté jsme měli zdravotní kurz a poučení o záchraně zdraví na horách. A teď nás čekají další aktivity, které budou pořádat žáci 7. třídy a už se na ně moc těšíme.

Report psali: Alex Václav Vícha, Kryštof Bernard, David Vyskočil, Václav Honzek, Diana Ševčíková, Lucie Anna Hudáčková, Lucie Martínková, Eliška Solná

DEN DRUHÝ - ŠLAPEME, ŽIJEME

Pondělí 26. 2. 2024

Rozhledna Miloňová

Dnes jsme se vzbudili, posnídali jsme a vydali se na 12,5 kilometrovou túru. Nejprve byla cesta mírná, ale ke konci se terén začal zhoršovat. Jednomu spolužákovi se udělalo na kopci nevolno, ale nakonec to borec rozchodil a došel s námi až na rozhlednu. Došli jsme na rozhlednu, ze které šel vidět nádherný výhled. Po krátké pauze jsme se rozdělili na 2 skupiny, jedna skupina měla jen 20 minut na uběhnutí 2,5 kilometru na autobusovou zastávku. Autobus jsme stihli na poslední chvíli a dojeli jsme na zastávku blízko našeho ubytování. Druhá skupina jela dalším autobusem, který jel o hodinu později. Po velmi delikátním obědě v podobě řízků s brambory jsme hráli hru hledání turistů. Všechny turisty se nám podařilo zachránit, a tak jsme mohli jít spokojeně na večeři, po které následoval krátký odpočinek.

Nyní nás čeká program osmých ročníků. Pak už nás čeká jen sprcha a příprava na večerku. Už se těšíme na zasloužený odpočinek po náročném dnu.

Napsali: Adam Stařičný, Barbora Kucharčíková, Barbora Mandátová, Beáta Uhlářová, Filip Kubesa, František Kovařčík, Robin Rek

DEN PRVNÍ - PŘÍJEZD NA KYČERKU

Neděle 25. 2. 2024

Dneska ráno v 10:00 jsme vyjeli autobusem směrem Velké Karlovice, rezort Kyčerka. Jakmile jsme dojeli, vydali jsme se na procházku po okolí. Přesněji na vrchol Kyčera. Cesta byla velice bahnitá a kopcovitá, ale byla to také krásná procházka lesem. Vrchol měl 743 m. n. m.. Potom jsme šli strmou cestou dolů. Po chvíli chůze jeden spolužák stoupl do kaluže, došli jsme do hotelu. Zahráli jsme si seznamovací hry, pak si dali výbornou večeři a potom jsme si šli odpočinout. Čeká nad ještě další program, na který půjdeme za chvíli.

(Děti momentálně sledují díl seriálu Doktor Martin, který se točil právě zde, ve Velkých Karlovicích. V následujících dnech budeme jednotlivé budovy v rámci našich túr míjet.)

• Napsali: Eduard Formánek, Martin Hendrych, Matěj Rychtář, Šimon Valenta, Matyáš Půda, Linda Kynčlová, Johana Havlická

DEN PRVNÍ - ODJÍŽDÍME

Neděle 25. 2. 2024

Letošní počasí si s námi zahrává, dokonce až tak, že nám rozpustilo všechen sníh, který by za normálních okolností ležel až do konce března na "naší" sjezdovce ve Ski areálu Kyčerka. Počasí sice nikdo z nás poručit neumí, ale program upravit umíme.

Taaaakže ... lyže jsme zanesli opět do sklepa a místo nich oprášili pohorky. Lyžařské oblečení jsme zaměnili za lehčí bundu, batoh na túry a spoustu sladkostí, aby nám nedošla energie. Do kufru jsme tentokrát přihodili i plavky, (teda doufám, že tak všichni učinili).

Nutné formality už máme vyřízené, kufry naložené, MŮŽEME VYRAZIT!

Rodiče a kamarádi nesmutněte! Než se nadějete, budeme zpět :) .

Aby se vám nestýskalo tak moc, každý večer, se můžete těšit na report dne v podání vašich dětí. Samozřejmě přiložíme i nějakou fotku, ale to až jakmile nám to nabitý program umožní. První zprávy z kurzu můžete očekávat už DNES!