Lyžařský deník - jsme doma!

Neděle 9. 2. 2020

Dopoledne v neděli jsme se všichni sešli u školy a v 11:30 hodin odjeli společně autobusem do areálu Ski Annaberg. Začátečníci se ihned začali seznamovat se zasněženým terénem a učit se jízdě na lyžích. Den zakončili vzorným postavením v pluhu a zároveň zvládli udělat pár obloučků. Oproti tomu zkušenější lyžaři pod taktovkou paní učitelky Bernardové a Olbrechtové byli hned po příjezdu pod přísným drobnohledem a následně byli rozřazeni do skupin.

Den byl jako malovaný, sluníčko svítilo a na sněhu jsme si užili plno zábavy. Následoval přesun na ubytovnu, kde jsme se zabydleli, snědli večeři a po pár instrukcích zakončili večer hraním společenských her.

Do postelí jsme ulehali s myšlenkou na nová dobrodružství na lyžích.

Pondělí 10. 2. 2020

“Dnes jsme se těšili na ranní lyžování, ale po těžkém chystání nám oznámily že kvůli větru nikam nepůjdem. Jako záložní plán nám paní učitelka Olbrechtová vymyslela “zábavu”.  Hráli jsme turnaje družstev. Potom byl výborný oběd. Po obědě jsme si myslely že bude konečně klid ale vytáhly nás do vánice. Byla tam břečka a mokro. Když jsme vešli do autobusu pan řidič nás nazval sedláky. V našem osobním volnu se konečně můžeme učit na velký a těžký test. Ale jinak to bylo fajn.”

Žákyně 8. ročníku

(Dnes jsme nelyžovali z důvodu silného nárazového větru, kvůli kterému nebyl vlek v provozu. Vánice nás zasáhla v Karlové Studánce)

Úterý 11. 2. 2020

“Byli jsme probuzeni o půl jedné ráno pokojem číslo 21, který obývají žáci 7. ročníku. Poté na ně vletěla noční hlídka. Ceníme ŠÉFA!

Poté jsme se vyspali a dostali dobrou snídani. Pak jsme se převlékli a jeli na svah. Dále jsme lyžovali. Po dokončení lyžování jsme dostali krásně vychlazenou kofolču. Poté jsme odjeli na výborný oběd po kterém jsme měli odpolední klid. Poté jsme se vrátili na svah kde jsme si výborně zalyžovali. Pak jsme se vrátili na náš hotel a čekáme na další skvělou večeři.

Přísloví dne: Kdo nic nedělá, slunce nesvítí.”

Žáci 8. ročníku

(Počasí dnes bylo jako na houpačce - vítr, slunce, sníh, zataženo. Momentálně si děti krátí čas hraním kolotoče v ping-pongu. Prozatím netuší, co se na ně později chystá. Dnešní večer bude ve znamení hudby)

Středa 12. 2. 2020

“Dnešní den byl trošku neobvyklý. V úterý večer nám na dnešní den oznámili jiný program. Ráno jsme si dali snídani a poté jsme se oblékli na svah. Neobvyklé na dnešním dni bylo to, že jsme neměli dopolední a odpolední výcvik. Na svah jsme jeli hned ráno, ale vrátili jsme se až odpoledne. Dopolední a odpolední výcvik jsme měli spojený. Oběd nám dovezli až na svah a my si tam pochutnali na řízku s chlebem. Po obědě nás postihla vánice, ale lyžování jsme neodolali. Musíme říct, že i naši začátečníci se začali zlepšovat a už také jezdí na kotvě. Po příjezdu na penzion jsme si dali dobrou svačinu a měli osobní volno. Po osobním volnu a odpoledním klidu následovala přednáška o lyžích, kterou vedla paní učitelka Olbrechtová. Poté jsme rovnou počkali na dobrou večeři. Po večeři jsme měli osobní volno, po kterém následoval program 8. ročníku.”

Žákyně 7. ročníku

(Celodenní lyžování bylo zařazeno, abychom si vynahradili pondělí mimo svah, kdy nám počasí nepřálo a my jsme nemohli lyžovat.)

Čtvrtek 13. 2. 2020

“Dnešní den jsme začli pozdním vstáváním. Na snídani jsme si mohli vybrat mezi čokoládovými kuličkami nebo šunkovou pěnou namazanou na chlebu. V 9:30 jsme vyjížděli na svah Annaberg. Na dopoledním výcviku jsme trénovali carving a byli i pády. V 11:45 pan Dragon dovezl pizzu a buchtu což byl oběd. Kdo oběd snědl mohl si koupit něco na zub. Po obědě jsme si dali pár jízd a poté jsme přešli na slalom. Po slalomu jsme měli 15-timinutovou přestávku na svačinu (buchtu). Po přestávce jsme si dali ještě pár jízd. Následovně jsme si sbalili lyže, lyžáky a naskládali do autobusu. Jak jsme přijeli do penzionu tak jsme si vybalili lyžáky aby uschly. Všichni měli radost ze svého výkonu. Poté jsme měli osobní volno. V 17 už hráli ping-pong.”

Žáci 7. ročníku

(Nyní se už všichni pomalu scházíme v klubovně a děti čeká večer plný tance, hudby a zábavy.

Pak už jen vstřebat všechny zážitky, zalehnout do postelí a zítra balíme a hurá domů!)

Pátek 14. 2. 2020

Ráno začalo hned zostra. Budíček, hygiena, snídaně, úklid pokojů. Hotový blázinec. K našemu překvapení děti opět nezklamaly, byly úžasné a vše stihly v předstihu. Následovalo zhodnocení celého lyžařského kurzu, vyhodnocení slalomu družstev a vyhlášení týdenního bodování pokojů. Děti obdržely diplomy, drobné ceny a před skvělým obědem jsme stihli i procházku Karlovicemi. Konec lyžáku už visel ve vzduchu, chybělo jen naložit zavazadla do autobusu a vyrazit. Jelikož jsme se všichni už moc těšili domů, zavazadla jsem naskládali do autobusu dřív než jsme očekávali a mohli jsme vyrazit směr Raduň. Před námi bylo už jen 60 km cesty, která utekla velmi rychle.

Při příjezdu ke škole už byli rodiče na značkách a v očích dětí se objevily jiskřičky. Hurá, jsme všichni v pořádku doma!

Na závěr bych chtěla poděkovat všem dětem kurzu za vzorné chování, zodpovědný přístup a velmi přátelskou a pohodovou atmosféru, která nás provázela po celou dobu lyžáku.

Nezbývá než znovu vyrazit na hory a předvést se rodičům, kteří bez svých ratolestí doma zajisté strádali. Lyžování zdar!